Till er som har fastighetsnära insamling av förpackningar och/eller returpapper

Om din fastighet har fastighetsnära insamling av förpackningar idag kommer det ske vissa förändringar vid årsskiftet. Ni har under hösten fått ett informationsbrev angående kommande förändringar (se brev bland länkarna).

Från och med 1 januari 2025 kan ni inte själva välja auktoriserad entreprenör för insamling av förpackningar.
I kommunerna Gullspång, Mariestad och Skövde kommer insamlingen att hanteras av vår egen personal.
I kommunerna Essunga, Falköping, Grästorp, Götene, Hjo, Karlsborg, Skara, Tibro, Töreboda och Vara kommer insamlingen att hanteras av upphandlad entreprenör, Wadegårds Åkeri AB.
I samband med denna övergång kan hämtningsdagar komma att ändras. Vid årsskiftet kommer ni kunna se tömningsdagar på vår hemsida eller i vår app

OBS! Om ni planerar att starta upp hämtning av fler fraktioner än vad ni har idag, beställ detta via vår e-tjänstVi levererar kärl tidigast under februari månad 2025.

Vad gäller fram till och med 2024-12-31?

  • Fram till och med 2024-12-31 fortsätter ni att ha direktkontakt med er auktoriserade entreprenör.
  • Vill ni göra ändringar i ert befintliga abonnemang eller har andra frågor kring tjänsten kontaktar ni er auktoriserade entreprenör.
  • Ni ansvarar själva för att informera er om eventuella avgiftsändringar som kommer i taxa för 2025. Taxan kommer att finnas tillgänglig på vår hemsida under Taxor, avgifter, fakturor så snart den är beslutad i alla våra medlemskommuner.
  • Information om sortering av förpackningar på flera språk 

 

OBS! Om ni har en verksamhet i er fastighet som använder samma kärl som de boende behöver ni meddela verksamheten att de ska anmäla samlokaliserad verksamhet